Sıraselviler caddesi. No:83/2
Beyoğlu/İstanbul
info@pilotgaleri.com
0212 245 55 05

SERGİLER, ETKİNLİKLERDEN HABERDAR OLMAK İÇİN E-POSTA ADRESİNİZİ GİRİNİZ


KAYDEDİLDİ!
TEŞEKKÜRLER.

GEÇMİŞ

içimde bir his var

MURAT ŞAHİNLER

21 ŞUBAT 2014 - 12 NİSAN 2014

içimde bir his var


Murat Şahinler Solo Sergisi


Küratörler: Leyla Gediz ve Misal Adnan Yıldız


22.02.2014 - 12.04.2014


Açılış / Opening: 21.02.2014, 18:30-20:30


Söyleşi / Curators Talk: 22.02.2014, 17:00



İstanbul’da yaşayan Murat Şahinler’in son dönem çalışmaları, 21 Şubat’ta açılacak “içimde bir his var” sergisiyle, Pilot ve Co-Pilot Galerileri’nde 23 Mart’a kadar görülebilir. Şahinler’in her gün çizerek, yüzeyini sürekli değiştirerek, kavramsal açılarla yapılandırdığı resim pratiği karşımıza, farklı anlatılarla örülü çoklu bir gramer olarak çıkıyor.

Pilot Galeri’deki kurgunun temelinde, Şahinler’in resminin bir yüzü, yetişkin-erkek olmanın ve yaş almanın farklı aşamaları, toplumsal cinsiyet ve sosyo-ekonomik olarak farklılaşan beden algısı öne çıkarılıyor. Co-Pilot’taki sergi ise, sanatçının geçmişten bugüne farklı işlerinden alıntılarla bütünleştirdiği, 6 metre enindeki “Otobiyografi” isimli resmi üzerine kurulu. Grotesk ve neo-gotik öğeleriyle kendi kültür evrenini oluşturan tabloya, Cem Ömeroğlu ve Şahinler’in özgün bir ses çalışması eşlik ediyor.

Şahinler’in sergiye hazırlık sürecini paylaşan ressam Leyla Gediz ve küratör Misal Adnan Yıldız’a göre, bu serginin resim ile ilişkimizi tazeleyecek birçok işlevsel nedeni var:

a) Şahinler’in resimlerinin sürekli değişerek bir türlü tamamlan(a)maması, farklı boyutlardaki hikayesel dönüşümleri ve resminin tek bir gramerden çok; bir gramerler (farklı dil yapıları) önerisi olarak belirmesi,
b) resminin içindeki otobiyoğrafik öğeler, kişişel referanslar (kayıtlar) ve bunların kamusal olanla çarpışma halleri,
c) resimlerin yüzeyinden taranabilecek; adeta bir sosyal data olarak bakıldığında hemen okunabilen, bugün yetişkin ve erkek olmanın getirdiği psikolojik, sosyal ve kültürel izleri; bunların toplumsal cinsiyetle ve kolektif bellekle ilişkisi,
d) resim pratiğine paralel giden sorular; Şahinler’in heykelle, sesle, şiirle ilişkisi, mimari düşünce egzersizleri, mekansal projeleri ve resminin içinden geçen yerleştirme çözümleri/soruları,
e) gündelik hayatından hiç eksik olmayan çizim defterleri...

Murat Şahinler
1961 yılında İstanbul’da doğan Murat Şahinler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel bölümünü tamamladıktan sonra akademik çalışmalarına, Hollanda’da bulunan Utrecht Güzel Sanatlar Akademisi Kentsel İç Mekan Tasarımı (Urban Interior Design) bölümününde devam eder (1989-1993). Çizimden resme, animasyondan heykele birçok farklı medyumda çalışan Şahinler; tiyatro için gerçekleştirdiği sahne tasarımlarının yanısıra kamusal alan projeleri ve mimari bağlamda ürettiği ortak çalışmalarla da tanınır. 2003 yılında Galerist’te açılan solo sergisinden sonra katıldığı, yakın dönemde gerçekleşen sergilerden bazıları şöyle sıralanabilir: “Organize İhtilaf”, Proje4L, İstanbul (2003), “Originality: Contemporary and Locality”, 1. Uluslararası Pekin Bienali (2003), “Call Me Istanbul”, ZKM, Karlsruhe (2004), “Istanbul Yaya Sergileri 2” (2005), “Urban Reviews”, ifa gallery, Berlin ve Stuttgart (2004), “Dynamics of the Urban Culture”, 9. Havana Bienali (2006), “Modern ve Ötesi” Santral İstanbul (2007-2008), “INDEX, Zeichen des Alltags”, Kunstraum Porcia, Viyana (2008), “Wandering Lines: Towards A New Culture of Space”, 5. Scape Kamusal Alanda Sanat Bienali, Christchurch (2008), “Bridges to Istanbul”, Centro Cultural De Belem, Lizbon (2010) and “Double Take / İkinci Bakış”, 2. Mardin Bienali (2012).

Leyla Gediz (Istanbul, 1974) lisansını Londra Üniversitesi, Slade School of Fine Arts'da ve yüksek lisansını Londra Üniversitesi, Goldsmiths College'de tamamladı. İstanbul'da büyümenin ve bu şehirde yaşamanın anı ve deneyimlerinden beslenen resim ve yerleştirmeleriyle tanınır. Sergi bütünlüğünde ele aldığı projelerinde, tuval resminin olanak ve açılımlarını sorgular. İlk kişisel sergisini 2002'de Murat Pilevneli direktörlüğündeki Galerist'te açan Gediz, ilerleyen yıllarda aralarında L.A.'deki Roberts & Tilton Gallery (2006), Zürih'teki Fabian & Claude Walter Galerie (2007) ve İstanbul'daki Rampa Galeri'nin (2011) de yer aldığı on iki kişisel sergi açtı. Katıldığı grup sergileri arasında “Egofugal”, 7. Istanbul Bienali, Istanbul (2001); “Where?/ Here?, Turkish Art Today”, The Museum of Modern Art Saitama, Saitama (2003); “Urban Reality: Focus Istanbul”, Martin-Gropius-Bau, Berlin (2005); “Last Things”, Westfaelischer Kunstverein, Münster (2008); “Hayal ve Hakikat –Türkiye'den Modern ve Çağdaş Kadın Sanatçılar”, Istanbul Modern, Istanbul (2011); “Istanbul Eindhoven-SALTVanAbbe: 89 Sonrası”, SALT Beyoğlu, Istanbul (2012) sayılabilir. 2007-12 Yılları arasında İstanbul'da bir çok serginin küratörlüğünü üstlendi ve 2010'da HIAP Helsinki'de misafir sanatçı olarak bulundu. Leyla Gediz İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Misal Adnan Yıldız 2011’den beri Künstlerhaus Stuttgart’ta direktör olarak görev yapıyor. Boğaziçi Psikoloji ve Eğitim Bilimleri (ÇAP) mezunu olan Yıldız, daha sonra Sabancı Üniversitesi'nde, yoğunluklu olarak Erdağ Aksel ile beraber çalışarak, Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı lisansüstü programını tamamladı. 2006-2008 yılları arasında Stockholm’da gezici küratör araştırma programı Curatorlab/Konstfack’a (Stockholm) katılan Yıldız, 2009 yılında Valand Art Academy'nin Independent Study Programı'nda (Göteborg) araştırmacı olarak çalıştı. 2012’de ICI Independent Curatorial Vision Award’a aday oldu. 2013 yazında Palais de Tokyo'da Nouvelles Vagues kapsamında gerçekleşen "A History of Inspiration" isimli sergiyi gerçekleştirdi; bunun yanısıra 13. İstanbul Bienali kapsamında bienalin küratöryel işbirlikçilerden biri olarak çalıştı. Merak, ilham, hayalgücü, eleştirel düşünme, algı ve öğrenme dinamiklerini çalışarak, psikoloji eğitimini edebiyat tutkusu ile birleştirmeye çalışan Yıldız "görsel düşünme araştırmaları" konusunda ve gelecek yıl yayınlanmak üzere; “İzleyici-Zaman-Mekan" isimli bir yayın hazırlamaktadır.  

 

Murat Şahinler, İsimsiz (Tati), Tuval üzerine yağlıboya, 30x24 cm, 2013

SERGİ GÖRSELLERİ